tulisan

tulisan

Sunday, April 10, 2011

Allah maha mengetahui.

Allah. Allah. Allah.
ya Allah, hari ini hambaMu diuji lagi.
apa yang harus ku jawab ya Allah.
ilmu ku tentang agamaMu amatlah sedikit dibandingkan dgn pengetahuanMu.
akulah insan yang lemah.
tidak berdaya membantu sahabatku yang seakan-akan rakus dgn persoalan agama.
tetapi adakah tindakannya benar ya Allah.
atau adakah aku yang bersalah kerana kurangnya pengetahuan ttg agamaMu ya Rabbi.
perlukah aku membalasnya? bila aku membalasnya dikatakannya aku salah menafsir dirinya.
bagaimana harus aku fahami diri manusia ini ya Allah. khilafnya diriku ini ya Allah.
aku cuba sedaya upaya untuk memahamkannya. salahkah aku ya Allah?
adakah aku terlalu mengambil serius hal-hal agama sehinggakan dia overestimate diriku. salahkah ape yang aku lakukan ini ya Allah?
dah lama ku x rasa sedih begini ya Allah..
sudah sekian lama aku x rasa begini ya Allah.
bagaimana harus ku tempuhi liku-liku perjalanan di Malaysia nanti ya Allah.
Engkaulah yang maha mengetahui.

No comments:

Post a Comment